Rustdag of toch niet - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu Rustdag of toch niet - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Cees - WaarBenJij.nu

Rustdag of toch niet

Door: Cees

Blijf op de hoogte en volg Cees

04 Mei 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Zondag 3 mei, na de drukke zaterdag is het vandaag een rustdag tenminste dat is de planning. Planningen zijn er om te worden bijgesteld zo ook vandaag. Niets rustdag een de slag, op naar de bouwmarkt en de Wallmart ( de winkel van Sinkel waar alles te koop is). Gelukkig hebben we een grote auto en daar kan veel in en dat is maar goed ook. We shoppen omdat Henk nogal wat op zijn verlanglijstje heeft staan. We staan om 09.30 uur in de eerste winkel en komen om 14.00 uur weer thuis. De auto ligt lekker vol en de zon, dus ook de temperatuur, doet zijn best. Het is nogal warm en Jose en ik besluiten om te gaan genieten van het weer. Ook nu wordt het plan bijgesteld, als het mooi weer is kunnen we ook buiten de boel schoonmakenen dat gebeurt ook. Ik maak, gekleed in zwembroek, het zwembad schoon, de Pool boy van het huis laten we maar zeggen. Jose neemt alle stoelen, tafel en ligbedden voor haar rekening. Uiteindelijk stoppen we om 18.00 uur en Jose gaat het eten klaar maken. Gebakken piepers, Ceasar sla en voor ieder 2 speklappen. Tja je woont in speklappen buurt of niet (grapje). Jose gaat na het eten even lekker douchen en ik ga na dit stukje proza de afwas doen. Ook dat is natuurlijk slechts het eea in de afwasmachine zetten dus steld niet zo veel voor. Henk heeft een nieuwe buurman/vrouw gekregen er wordt een kast van een huis uit de grond gestampt, in februari nog geen enkele bouwactiviteit en nu is het pannenbier al gedronken. Het is nu 20.00 uur lokale tijd en de zon gaat net onder, ik ga voor vandaag stoppen met dit verslag en voeg nog wat foto's toe van de reis en de eerste echte dag in Davenport als ook van mijn keukenprinses die weer heerjk gekookt heeft. Tot morgen vanuit een warm en zzonnig Florida.

• 04 Mei 2015 - 10:26

Frank Hakhoff:

Hallo C&J,

Dat is dus behoorlijk buffelen in Florida.
    Hebben ze in USA geen glazen dat jullie die hebben moeten meeslepen? Verbazend dat die ongeschonden zijn overgekomen.
    Zo te zien een goede service bij Iceland Air. Zaten jullie BUclass of was dit standaard maaltijd in de economy?
    Niet te geloven hoe snel er een huis uit de grond wordt gestampt. Ook weer een behoorlijk flinke jongen. Heb ik nu goed begrepen dat jij Cees het zwembad zelf moet schoonmaken? Wordt dit niet gedaan tijdens jullie afwezigheid?
    Van 4 en 5 mei zullen jullie dit jaar niets meemaken vrees ik. Wij zijn in afwachting van Joost en Anne-Marije die het weekend in NL zijn en in de loop van de morgen bij ons langs komen.
    Als het droog blijft,dan gaan we vanavond met elkaar naar de ere begraafplaats hier in de Kennemerduinen. Het is nog al een stuk lopen aangezien de zeeweg van 19:00 tot 20:00 voor alle verkeer, zelfs fietsers is gesloten.
    Ik moet nog wel even met een doosje lucifers langs onze buurvrouw, want die heeft op Koningsdag tijdens het hijsen van de driekleur het doek op de grond laten vallen. Ze weet niet dat ik dat gezien heb. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ze vandaag dezelfde vlag gebruikt om die half stok te hangen.

• 04 Mei 2015 - 12:30

Ingrid:

Hoi Cees en José,

Jullie zijn goed bezig voor Henk's huis zo te lezen. Shoppen, shoppen en nog eens shoppen.
    Heerlijk te lezen dat jullie nu wel lekker warm weer hebben, dan is het een stuk aangenamer. Zeker als jullie veel buitenklussen te doen hebben. Wat een kast van een huis wordt er naast Henk gebouwd, hebben jullie de toekomstige bewoner al gezien of gaat het ook in de verhuur? Dat zou niet best zijn!!
    Heb met belangstelling naar de inhoud van jullie koffers gekeken en begrijp nu waar de 100 kilo verdaan komt. Onbegrijpelijk dat het glaswerk zo goed overgekomen is.
    Nou luitjes ben benieuwd naar de foto's van alle aankopen. Gaan jullie nu maar lui aan het zwembad liggen, alles is nu tenslotte kraak en kraakhelder.

Veel plezier en tot horens.

Groetjes van Ing